Rubens Barrichello se narodil 23. května 1972 v Sao Paulu v Brazílii a to do rodiny, kde byl zájem o automobilový závod téměř přirozený. Jeho otec byl zapáleným fanouškem motorsportu a mladý Rubens v něm měl velký vzor.
Jeho začátky v motokárách, kterým se věnoval už v šesti letech, nebyly jen formou zábavy, ale spíše prvními kroky k budoucí kariéře. V motokárách soutěžil až do svých 15 let, přičemž získal až 5 národních titulů. Těmito výsledky ukázal předpoklady pro budoucí úspěch na čtyřech kolech i v mezinárodní konkurenci.
S ambicemi stát se profesionálním závodníkem se po dosažení zletilosti vydal do Evropy, aby mohl svými schopnostmi konkurovat těm nejlepším.
Jeho prvním krokem na evropské půdě byla Formula Lotus, kde závodil v letech 1989 a 1990. Zde ukázal silné výkony, což mu otevřelo dveře do prestižní Britské Formule 3. V této kategorii soutěžil v roce 1991 a porazil zde i Davida Coultharda .
Rubensovy výkony v Britské Formuli 3 mu zajistily místo ve Formuli 3000, která byla tehdy považována za poslední krok před vstupem do F1. Ve Formuli 3000 závodil Barrichello v sezóně 1992, přičemž i zde ukázal svůj talent a schopnost konkurovat na vysoké úrovni. Jeho rychlosti a šikovnosti si tak všiml team Formule 1, Jordan.
Rubens Barrichello tedy vstoupil do světa Formule 1 v roce 1993 jako člen týmu Jordan. Už tato jeho debutová sezóna v nejprestižnější motoristické sérii světa byla pozoruhodná, jelikož předvedl několik výrazných výkonů. Ve svém prvním ročníku nastoupil na 16 Velkých cen, ale celkově získal pouze 2 body kvůli nespolehlivému monopostu.
V následujících letech však už Rubens ukázal značný progres. Výrazným momentem jeho působení v tomto týmu bylo jeho první pódium v kariéře, které získal v roce 1994 na Velké ceně Pacifiku, přičemž si celkem připsal až 16 bodů v sezóně.
V Jordanu pokračoval i další dva roky, ale ke zlepšení bodových výkonů se už nedokázal přiblížit. V roce 1997 se tak rozhodl pro změnu stáje a přestoupil k novému týmu Stewart. Jeho první dvě sezóny však byly limitovány výkonností auta. Až v té třetí dokázal znovu oslnit, kdy si připsal dvě pódiová umístění v roce 1999.
Díky nim se mu podařilo nasbírat v této sezóně celkem 21 bodů, čímž překonal své dosavadní maximum. I díky tomu si ho všimla silnější a slavnější stáj, konkrétně Scuderia Ferrari, ke které se připojil od následující sezóny.
V červeném týmu s logem vzpínajícího se koníka nahradil Eddieho Irvina, přičemž tak, jako jeho předchůdce, i Barrichello měl mít roli „dvojky“.
Právě připojení se k týmu Scuderia Ferrari v roce 2000 začalo nejslavnější období jeho kariéry. V této době stál po boku Michaela Schumachera, jednoho z nejúspěšnějších závodníků v historii F1. Jejich spolupráce v jednom z nejlepších týmů přinesla Ferrari sérii mistrovských titulů a Barrichellovi umožnila dosáhnout úspěchů.
Během jeho působení ve Ferrari od roku 2000 do 2005 zaznamenal Rubens několik významných výsledků. Vyhrál devět velkých cen, včetně jeho prvních vítězství pro Ferrari v Německu a Itálii v debutovém roce 2000.
V roce 2002 a 2004, kdy Ferrari dominovalo šampionátu, hrál klíčovou roli v získání bodů pro Pohár konstruktérů, ale velmi se mu dařilo i individuálně.
Zatímco ve své druhé sezóně v roce 2001 skončil celkově třetí, v letech 2002 a 2004 už dokázal obsadit druhé místo, právě za Michaelem Schumacherem. Jejich spolupráce byla často kontroverzní, protože Ferrari důsledně upřednostňovalo týmovou režii. V roce 2004 však přesto dokázal Rubens získat celkem až 114 bodů.
Celé období ve Ferrari bylo poznamenáno jeho schopností zvládat interní konkurenci i týmová rozhodnutí, která preferovala Schumachera jako favorita. V roce 2005 však jeho angažmá ve Ferrari skončilo a znovu došlo ke změně týmu.
Po odchodu z Ferrari Rubens nepřestal být aktivním jezdcem v F1 a rozhodl se zakotvit v týmu Honda, kde závodil od roku 2006 do 2008. V těchto letech se snažil oživit tým a dosáhnout úspěchů, ale podařilo se to až tehdy, když se tým Honda přetransformoval na Brawn GP v roce 2009. Tehdy získal 77 bodů a skončil třetí.
Po této úspěšné sezóně přešel v roce 2010 Barrichello do týmu Williams, kde závodil až do konce své F1 kariéry. Tyto roky byly náročnější, protože tým měl omezené zdroje a často zápasil s výkonností, což se projevilo i na bodech.
Barrichello ukončil svou aktivní kariéru ve Formuli 1 v roce 2011, ale jeho vášeň pro závodění jej zavedla do různých jiných motoristických disciplín.
Od roku 2012 začal závodit v americké IndyCar sérii, kde si vyzkoušel nový styl závodu. Zapojil se i do známých závodů Indianapolis 500, později se věnoval i závodům Stock Car Brasil, kde se stal jednou z hlavních postav. Jeho účinkování v této brazilské národní sérii trvá dodnes. Zajel si i na závodech 24 hodin LeMans.
Rubens Barrichello má dnes za sebou úspěšnou jezdeckou kariéru a je příkladem neúnavného pilota s opravdu komplexním a všestranným talentem. Jeho dva tituly vicemistra světa však nejsou to nejlepší, co dokázal a to už mluví samo za sebe!
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 19.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024