expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Rubens Barichello: životopis a kariéra v F1 i IndyCar


21.10.2024
 | 
6 min. čtení.

Narození, dětství, motokáry v Brazílii a před Formulí 1

Rubens Barrichello se narodil 23. května 1972 v Sao Paulu v Brazílii a to do rodiny, kde byl zájem o automobilový závod téměř přirozený. Jeho otec byl zapáleným fanouškem motorsportu a mladý Rubens v něm měl velký vzor.

Jeho začátky v motokárách, kterým se věnoval už v šesti letech, nebyly jen formou zábavy, ale spíše prvními kroky k budoucí kariéře. V motokárách soutěžil až do svých 15 let, přičemž získal až 5 národních titulů. Těmito výsledky ukázal předpoklady pro budoucí úspěch na čtyřech kolech i v mezinárodní konkurenci.

S ambicemi stát se profesionálním závodníkem se po dosažení zletilosti vydal do Evropy, aby mohl svými schopnostmi konkurovat těm nejlepším.

Jeho prvním krokem na evropské půdě byla Formula Lotus, kde závodil v letech 1989 a 1990. Zde ukázal silné výkony, což mu otevřelo dveře do prestižní Britské Formule 3. V této kategorii soutěžil v roce 1991 a porazil zde i Davida Coultharda .

Rubensovy výkony v Britské Formuli 3 mu zajistily místo ve Formuli 3000, která byla tehdy považována za poslední krok před vstupem do F1. Ve Formuli 3000 závodil Barrichello v sezóně 1992, přičemž i zde ukázal svůj talent a schopnost konkurovat na vysoké úrovni. Jeho rychlosti a šikovnosti si tak všiml team Formule 1, Jordan.

Začátek v F1 v roce 1993 a působení až do sezóny 2000

Rubens Barrichello tedy vstoupil do světa Formule 1 v roce 1993 jako člen týmu Jordan. Už tato jeho debutová sezóna v nejprestižnější motoristické sérii světa byla pozoruhodná, jelikož předvedl několik výrazných výkonů. Ve svém prvním ročníku nastoupil na 16 Velkých cen, ale celkově získal pouze 2 body kvůli nespolehlivému monopostu.

V následujících letech však už Rubens ukázal značný progres. Výrazným momentem jeho působení v tomto týmu bylo jeho první pódium v ​​kariéře, které získal v roce 1994 na Velké ceně Pacifiku, přičemž si celkem připsal až 16 bodů v sezóně.

V Jordanu pokračoval i další dva roky, ale ke zlepšení bodových výkonů se už nedokázal přiblížit. V roce 1997 se tak rozhodl pro změnu stáje a přestoupil k novému týmu Stewart. Jeho první dvě sezóny však byly limitovány výkonností auta. Až v té třetí dokázal znovu oslnit, kdy si připsal dvě pódiová umístění v roce 1999.

Díky nim se mu podařilo nasbírat v této sezóně celkem 21 bodů, čímž překonal své dosavadní maximum. I díky tomu si ho všimla silnější a slavnější stáj, konkrétně Scuderia Ferrari, ke které se připojil od následující sezóny.

V červeném týmu s logem vzpínajícího se koníka nahradil Eddieho Irvina, přičemž tak, jako jeho předchůdce, i Barrichello měl mít roli „dvojky“.

Nejslavnější období ve Ferrari po boku Schumachera

Právě připojení se k týmu Scuderia Ferrari v roce 2000 začalo nejslavnější období jeho kariéry. V této době stál po boku Michaela Schumachera, jednoho z nejúspěšnějších závodníků v historii F1. Jejich spolupráce v jednom z nejlepších týmů přinesla Ferrari sérii mistrovských titulů a Barrichellovi umožnila dosáhnout úspěchů.

Během jeho působení ve Ferrari od roku 2000 do 2005 zaznamenal Rubens několik významných výsledků. Vyhrál devět velkých cen, včetně jeho prvních vítězství pro Ferrari v Německu a Itálii v debutovém roce 2000.

V roce 2002 a 2004, kdy Ferrari dominovalo šampionátu, hrál klíčovou roli v získání bodů pro Pohár konstruktérů, ale velmi se mu dařilo i individuálně.

Zatímco ve své druhé sezóně v roce 2001 skončil celkově třetí, v letech 2002 a 2004 už dokázal obsadit druhé místo, právě za Michaelem Schumacherem. Jejich spolupráce byla často kontroverzní, protože Ferrari důsledně upřednostňovalo týmovou režii. V roce 2004 však přesto dokázal Rubens získat celkem až 114 bodů.

Celé období ve Ferrari bylo poznamenáno jeho schopností zvládat interní konkurenci i týmová rozhodnutí, která preferovala Schumachera jako favorita. V roce 2005 však jeho angažmá ve Ferrari skončilo a znovu došlo ke změně týmu.

Kariéra ve Formuli po Ferrari a co dělal po konci v F1

Po odchodu z Ferrari Rubens nepřestal být aktivním jezdcem v F1 a rozhodl se zakotvit v týmu Honda, kde závodil od roku 2006 do 2008. V těchto letech se snažil oživit tým a dosáhnout úspěchů, ale podařilo se to až tehdy, když se tým Honda přetransformoval na Brawn GP v roce 2009. Tehdy získal 77 bodů a skončil třetí.

Po této úspěšné sezóně přešel v roce 2010 Barrichello do týmu Williams, kde závodil až do konce své F1 kariéry. Tyto roky byly náročnější, protože tým měl omezené zdroje a často zápasil s výkonností, což se projevilo i na bodech.

Barrichello ukončil svou aktivní kariéru ve Formuli 1 v roce 2011, ale jeho vášeň pro závodění jej zavedla do různých jiných motoristických disciplín.

Od roku 2012 začal závodit v americké IndyCar sérii, kde si vyzkoušel nový styl závodu. Zapojil se i do známých závodů Indianapolis 500, později se věnoval i závodům Stock Car Brasil, kde se stal jednou z hlavních postav. Jeho účinkování v této brazilské národní sérii trvá dodnes. Zajel si i na závodech 24 hodin LeMans.

Rubens Barrichello má dnes za sebou úspěšnou jezdeckou kariéru a je příkladem neúnavného pilota s opravdu komplexním a všestranným talentem. Jeho dva tituly vicemistra světa však nejsou to nejlepší, co dokázal a to už mluví samo za sebe!

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku